onsdag den 27. januar 2010

Glæde, værdsættelse og taknemmelighed.

Jeg har simpelthen så mange ting at skrive om. Så mange ting at jeg slet ikke ved hvad jeg skal skrive. Vi har voldsomt travlt for tiden men vi hygger os gevaldigt. Jeg har mega meget overskud, og Mika - ja hun er verdens nemmeste baby og med på den værste. Så længe mor er glad er Mika glad. Og jeg er bare SÅ taknemmelig!
Jeg har opdaget vigtigheden af taknemmelighed. Jeg er nemlig gået igang med et nyt projekt. Det udspringer af nytårs fortsæt nummer 2 - om at være mere positivt indstillet overfor alting. Da jeg satte min kære veninde ind i hele trummerummet rådede hun mig til at købe dennehersens lille lyserøde sag:




Taknemmelighed - Dagbog over mine glæder
..hedder den så fint. Og den er intet mindre end genial. Det er ganske enkelt en dagbog, hvor der hele vejen igennem er små "opgaver". Idag gik opgaven f.eks. ud på at lave en taknemmelighedsliste: "Sæt dig godt til rette og skriv ti ting du er taknemmelig for, lige nu i det øjeblik du skriver". Igår skulle jeg lægge mærke til tre ting der gjorde mig glad mens jeg var på farten og skrive dem ned når jeg kom hjem. og sådan kører det altså, med små opgaver hele bogen igennem. Det virker simpelthen så banalt og jeg var bestemt ikke særlig overbevist da jeg første gang sad med den i hånden. Men nu er der gået en uges tid. Og HOLD KÆFT hvor det virker.

Jeg må blankt erkende at der simpelthen er så mange ting jeg med tiden har taget for givet. Verden er præcis som man ser på den. Den skabes af de følelser vi render rundt med i kroppen. Og det er lidt som om, at når jeg så ivrigt kigger efter de små glæder i livet og alle de ting jeg har at være taknemmelig for, så dukker der altså bare flere og flere ting op som jeg kan være glad og taknemmelig for!
Citat fra bogen: "Vær taknemmelig for det du har, så vil du få mere. Hvis du fokuserer på det du ikke har, vil du aldrig få nok" - sooo true


Nåmen nok om det.
Idag har mine bedsteforældre været på besøg. De kommer efterhånden en gang om ugen. Så har de frokost med, vi hygger, taler om Mika og hvad der nu lige optager os. Og så tager de hjem efter en god kop eftermiddagskaffe og for det meste farmors hjemmebagte kager. Namnam. Det betyder så meget for mig at de bruger al den tid på os.

Imorgen står den på kaffe på vesterbro med et styks deeeeejlig og virkelig savnet veninde. Fredag er det mødregruppe om formiddagen og x-factor fredag hos de gamle i Ølstykke om aftenen. Og så er det Lørdag! Lørdag skal jeg i byen. Og jeg skal afsted med de fire af mine veninder der bare er LIG MED fest-garanti. Så jeg skal være fuld og glad, lytte til voldsomt højt musik og danse til den lyse morgen.
JEG GLÆDER MIG!

..og nårhjaer! Lige et billede af min engel.



Sådan ser man ud når man ikke gider at sove middagslur

Ingen kommentarer:

Send en kommentar