torsdag den 14. januar 2010

Om halvdøde dyr og udskudt nytårsfortsæt

Jeg har de to dejligste katte i verden. Mille og Dixie. Dixie er en fin 1 årig sortpåhvid banditsag som springer rundt over det hele og er på eventyr dagen lang og hun har for det meste overhovedet ikke tid til det der kæleri. Mille er en hendes totale modsætning - en halvfed 8 årig gammel kone som render mig i hælene dagen lang med ét formål - at blive kælet med.. Nå, men det var nu ikke så meget det det skulle handle om, så til sagen.

Da jeg sidder midt i en lækker omgang baby-massage med totalt tilfreds baby, og kongen af Queens i fjerneren, spotter jeg følgende:



..og ja du har set rigtigt. Det er en mus og en ganske død en af slagsen.. På mit gulv.. I min stue. Yikes. Dixie spinder som bare fanden og er skide stolt af sig selv og den fiiine gave hun har bragt mig. Jeg når da også at rose hende til skyerne og takke for gaven da jeg midlertidigt har afblæst projekt babymassage og er på vej ud i køkkenet for at finde gummihandske. Da jeg mentalt har klartgjort mig til at fjerne kræet og står i stuen igen med gummihandske på hånden er musen gudhjælpemig forsvundet!
Tænker med det samme at det må være Millemissen der har hapset den med ind i soveværelset, da Dixie jo fulgte med mig ud i køkkenet. Men jeg må tro om igen, for netop som jeg drejer rundt på hælen sker det!
Det stakkels lillebitte musekræ er overhovedet ikke særlig død. I hvert fald ikke helt. Staklen kæmper en brav kamp med halvdød bagkrop og vældig levende forkrop for at komme i dækning under mit fjernsynsbord. Mit dyreelsker-hjerte er selvfølgelig fuldstændig knust og når kun lige at grue for at jeg skal stå for en evt. aflivning af kræet, da Dixie nærmest fælder mig bagfra, snupper den, spurter ud af døren, ned ad trappen, og ind i busken. Og væk var den så og jeg slap altså for en aflivning! ..denne gang? Men tænk nu hvis det skete igen?! Jeg ville da ikke have den fjerneste idé om hvad søren jeg skulle stille op. ØV, siger jeg bare!
Men ak ja. Man kan jo trøste sig med at det er naturens gang. Jeg synes altså bare at det er fandens problematisk når jeg lige pludselig skal blandes ind i det!



P.s. Nytårsfortsæt nr. 3 er hermed udsat til mandag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar